ΝΕΟ SEAT IBIZA: Μικρό Leon το νέο Ibiza!


Το νέο SEAT Ibiza μεγάλωσε σε διαστάσεις, απέκτησε τεχνολογία αιχμής και έρχεται να ταράξει τα νερά μιας κατηγορίας, που μάλλον χαριστικά συνεχίζουμε να αποκαλούμε «μικρή».

Το SEAT Ibiza, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1984, έχει καταφέρει μέχρι σήμερα 5,4 εκατ. πωλήσεις. Σήμερα, η 5η γενιά του έρχεται πιο μεγάλη και ώριμη από ποτέ. Η σχεδίαση του αμαξώματος είναι ο σημαντικότερος πρεσβευτής αυτής της λογικής. Η συγγένεια με το Leon είναι εμφανής εξάλλου. Ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό, αφού το παιχνίδι παίζεται και στις αναλογίες. Το μήκος είναι σχεδόν αμετάβλητο, για την ακρίβεια είναι και κατά 2 χλστ. μικρότερο (στα 4.059 χλστ.), όπως και το ύψος (1.444 χλστ.). Το πλάτος όμως κάνει τη διαφορά και αλλάζει τα δεδομένα: είναι μεγαλύτερο κατά 87 χλστ., μεγαλώνει τα μετατρόχια κατά 60 και 48 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα και δημιουργεί το πιο πληθωρικό Ibiza που έγινε ποτέ. Το αμάξωμα ντύνει κάτι πολύ σημαντικό τεχνικά: την πλατφόρμα MQB A0, πρακτικά την πλατφόρμα των μικρομεσαίων του ομίλου η οποία για πρώτη φορά εντός του γκρουπ περνάει τα σύνορα προς τα κάτω και εφοδιάζει ένα μικρό μοντέλο. Αυτό δείχνει εμπιστοσύνη προς τη SEAT. Nα σημειωθεί ότι δε θα υπάρξει τρίθυρο μοντέλο, αλλά ούτε και στέισον βάγκον.

Από 1.000 κ.εκ και έως 150 άλογα

Η γκάμα κινητήρων ξεκινά από τον τρικύλινδρο 1.000άρη σε μία ατμοσφαιρική και δύο τούρμπο εκδοχές με απόδοση 75, 95 και 115 ίππων αντίστοιχα. Αιχμή του δόρατος σε πρώτη φάση, θα είναι βέβαια ο 1,5 λτ. TSI με 150 ίππους. Η γκάμα των ντίζελ θα αποτελείται στο εξής από σύνολα 1,6 λτ. σε βαθμίδες των 80, 95 και 115 ίππων. Να σημειώσουμε ότι πέρα από βενζικονοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, το Ibiza θα έχει για πρώτη φορά και  έκδοση φυσικού αερίου (CNG) βασισμένη πάνω στον 1,0 TSI κινητήρα με την ισχύ να ορίζεται εδώ στους 90 ίππους.

Ποιοτικό, μοντέρνο και ευρύχωρο εσωτερικό

To νέο SEAT Ιbiza σε υποδέχεται σε ένα εσωτερικό το οποίο πολύ φωτεινό και ζωντανό σχεδιαστικά. Ένα οριζόντιο, επίμηκες πλαστικό τμήμα διαχωρίζει το ταμπλό και εντείνει οπτικά την αίσθηση αυξημένου πλάτους η οποία χαρακτηρίζει ούτως ή άλλως τη νέα καμπίνα. Στο κέντρο ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών. Συνολικά η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη προς τον οδηγό και ευνοεί την εργονομία, ενώ το κέντρο ελέγχου του κλιματισμού βρίσκεται από κάτω και αρκετά χαμηλότερα.

Στον τομέα της ποιότητας, τα πλαστικά έχουν πολύ ευχάριστη όψη και τα επιμέρους τμήματα έχουν τοποθετηθεί με μεγάλη ακρίβεια και προσοχή. Από πλευράς εξοπλισμού το Ibiza πέμπτης γενιάς θα διαθέτει τρία σκαλιά ουσιαστικά: την έκδοση Reference, αμέσως μετά τη Style και πιο ψηλά το δίπτυχο της έκδοσης FR και της Xcellence. Οι δύο τελευταίες θα κοστίζουν το ίδιο αλλά θα έχουν διαφορετική φιλοσοφία με την πρώτη να έχει πιο σπορ και η δεύτερη πιο κομψό, άνετο και τεχνολογικά προηγμένο προσανατολισμό. Στα τεχνολογικά highlight ανήκει σίγουρα το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης, η αναγνώριση πεζών και το προσαρμοζόμενο cruise control. Η ευρυχωρία της καμπίνας είναι τονισμένη, το δε πορτ-μπαγκάζ το οποίο ορίζει την κορυφή της κατηγορίας με 355 λτ αποτελεί δυνατό συγκριτικό πλεονέκτημα.

Με ζωηρό οδηγικό ταμπεραμέντο

Στην πράξη, το Ibiza μετουσιώνει τα αυξημένα μετατρόχιά του σε ένα σίγουρο πάτημα με μικρή κλίση. Σε μοντέλα με τα προφίλ οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να περάσει από διαφορετικές βαθμίδες σε ό,τι αφορά την απόκριση του κινητήρα και την αίσθηση του τιμονιού με τα σχετικά «σκαλοπάτια» από το μαλακό προς το σκληρό να είναι ευδιάκριτα. H ανάρτηση είναι ιδιαίτερα άνετη περνώντας πάνω από λακκούβες ακόμα και σε εκδόσεις με μεγάλης διαμέτρου ζάντες. Σε πιο κλειστές ορεινές διαδρομές το νέο Ibiza δείχνει πως δεν έχει ξεχάσει το έντονο, μεσογειακό ταμπεραμέντο του. Ο 1,0 TSI των 115 ίππων λειτουργεί άψογα με ευρωστία και πολιτισμένα χαρακτηριστικά σε όλη την κλίμακα των στροφών συνδυάζοντας επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Σε ότι αφορά στην οδική συμπεριφορά, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και το στήσιμο τέτοιο, που επιτρέπει το σβέλτο, αλλά και άνετο ταξίδι. O επιλογέας, τα φρένα και η στήριξη από το κάθισμα επίσης αφήνουν επίσης ευχάριστη αίσθηση. Με δυο λόγια, το νέο SEAT Ibiza είναι όμορφο και ξεχωριστό μέσα-έξω, με καλούς χώρους και υψηλή τεχνολογία κοιτώντας μόνο την κορυφή της κατηγορίας.

 

TEXNOΛΟΓΙΑ

999 cc,i3, turbo και άμεσος ψεκασμός βενζίνης

115 PS/5.000-5.500 rpm

200 Nm/2.000-3.500 rpm

Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση

Αερ. Δίσκοι μπροστά, Δίσκοι πίσω

Γόνατα McPherson και αντιστρεπτική μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h 9,3’’, Τελική ταχύτητα 196 km/h

Κατανάλωση 4,7 lt/100 km, Eκπομπές CO2  108 gr/km

Διαστάσεις 4.059×1.780×1.444 mm, Βάρος (με οδηγό) 1.140 kg

*Στοιχεία Κατασκευαστή

Γράφει για την Α. Μακρής αε, ο Παντελής Πατέλος.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s